Menu
Szukaj
Koszyk
Polityka prywatności

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Administratorem danych osobowych (dalej nazywany “Administrator”) jest “BRANCO” Spółka Cywilna Grzegorz Kasprzak, Agnieszka Kasprzak, znajdująca się w Bełchatowie, pod adresem: 97-400 Bełchatów, ul. Rzemieślnicza 13. Spółka jest wpisana do Rejestru Polskich Spółek Cywilnych, z numerami identyfikującymi: REGON 592143554, NIP 7691950675.

II. PODSTAWY PRAWNE

  1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”.

III. UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA

Użytkownik ma prawo żądania:

  • dostępu do swoich danych osobowych, w tym uzyskania kopii swoich danych (art. 15 RODO lub - jeśli ma to zastosowanie - art. 13 ust. 1 lit. f RODO),
  • ich sprostowania (art. 16 RODO),
  • usunięcia (art. 17 RODO),
  • ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),
  • przeniesienia danych do innego administratora (art. 20 RODO).

A także prawo wniesienia w sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych:

  • z przyczyn związanych z swoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących swoich danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na realizowanych przez nas prawnie uzasadnionych interesach), w tym profilowania (art. 21 ust. 1 RODO);
  • jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim (art. 21 ust. 2 RODO).

IV. CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika w następujących celach:

  • Realizacja zamówienia użytkownika
  • Kontakt z użytkownikiem
  • Założenie konta w sklepie
  • Realizacja reklamacji oraz oświadczeń o odstąpieniu od umowy
  • Zbieranie opinii i komentarzy o produktach
  • Księgowość, cele podatkowe
  • Newsletter
  • Cele marketingowe 
  • Analiza i statystyka sprzedaży w Sklepie

V. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W CELU REALIZACJI ZAMÓWIENIA

  1. W celu realizacji zamówienia, użytkownik musi wypełnić formularz zamówienia, podając takie dane jak: imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail, a także nazwę firmy i NIP, jeśli chce otrzymać fakturę VAT. Są to dane identyfikacyjne i kontaktowe klienta, a także szczegóły oraz historia realizacji zamówienia.
  1. Podstawą przetwarzania tych danych jest realizacja umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz obowiązki prawne związane z rachunkowością, które zobowiązują nas do przetwarzania danych osobowych użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  1. Administrator może kontaktować się z użytkownikiem telefonicznie lub elektronicznie w celu realizacji umowy. Podanie danych jest dobrowolne, jednak ich brak uniemożliwia realizację zamówienia.
  1. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie przez czas realizacji uprawnień użytkownika do reklamacji oraz odstąpienia od umowy, aż do wygaśnięcia obowiązku prawnego związanego z rachunkowością. Dodatkowo, dane będą przechowywane przez okres, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń.

VI. PRZETWRZANIE DANYCH OSOBOWYCH W CELU KONTAKTU Z UZYTKOWNIKIEM

  1. W celu obsługi zapytań lub zgłoszeń oraz realizacji zamówienia przetwarzamy dane osobowe użytkowników.Podstawą przetwarzania ww. danych jest umowa lub działania podejmowane na żądanie użytkownika, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – w przypadku gdy zapytanie lub zgłoszenie użytkownika dotyczy umowy, której Administrator jest lub może być stroną oraz prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na przetwarzaniu danych użytkownika w celu prowadzenia komunikacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). 
  1. Administrator może kontaktować się z użytkownikiem telefonicznie lub elektronicznie w celu realizacji umowy. Podanie danych jest dobrowolne, jednak ich brak uniemożliwia kontakt z użytkownikiem, a w konsekwencji realizację umowy.
  1. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas przez czas trwania wiążącej umowy lub – jeśli umowa nie zostanie zawarta - do upływu okresu dochodzenia roszczeń.

VII. KONTO W SKLEPIE

  1. Aby założyć konto w sklepie internetowym www.branco.pl, użytkownik musi podać w formularzu następujące dane: imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail, a także nazwę firmy i NIP, jeśli chce otrzymać fakturę VAT. Podstawą przetwarzania tych danych jest realizacja umowy o świadczenie usługi prowadzenia konta w Sklepie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
  1. Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia założenie konta w Sklepie.
  1. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas przez czas trwania wiążącej umowy lub – jeśli umowa nie zostanie zawarta - do upływu okresu dochodzenia roszczeń.

VIII. REKLAMACJE I ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Aby zrealizować reklamację lub skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, użytkownik musi podać w formularzu następujące dane: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu oraz numer rachunku bankowego. Podstawą przetwarzania tych danych jest realizacja obowiązku prawnego Administratora dotyczącego rozpatrzenia reklamacji lub odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
  1. Podanie danych jest dobrowolne, jednak ich brak uniemożliwia użytkownikowi korzystanie z prawa do reklamacji lub odstąpienia od umowy. Dane osobowe użytkownika są archiwizowane w celach dowodowych oraz będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń.

IX. OPINIE I KOMENTARZE

  1. W celu zbierania opinii i komentarzy o produktach, przetwarzamy dane takie jak treść opinii lub komentarza oraz dane identyfikacyjne osoby przesyłającej/publikującej opinię/komentarz. Podstawą przetwarzania tych danych jest zgoda użytkownika, wyrażona poprzez przesłanie i/lub opublikowanie opinii/komentarza (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). 
  1. Podanie tych danych jest dobrowolne. Dane osobowe użytkownika są przechowywane przez zewnętrznego dostawcę do momentu, w którym użytkownik zgłosi prośbę o ich usunięcie.

X. NEWSLETTER

  1. W celu wysyłki newslettera oraz analizy efektywności wysyłanych treści, celem ustalenia ogólnych zasad dotyczących skutecznej wysyłki wiadomości, przetwarzamy dane użytkowników. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest umowa o świadczenie usługi wysyłki newslettera (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz prawnie uzasadniony interes administratora danych osobowych, polegający na przetwarzaniu danych w powyższym celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  1. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże konieczne do realizacji usługi wysyłki newslettera. Dane osobowe użytkownika będą przechowywane do momentu, w którym użytkownik wypisze się z newslettera lub zgłosi sprzeciw wobec przetwarzania danych. Dodatkowo, dane będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń.

XI. MARKETING

  1. W celu wysyłania informacji marketingowych, takich jak oferty specjalne, przetwarzamy dane użytkowników, które obejmują historię przeglądania zawartości Sklepu, historię zakupów, cechy demograficzne (wiek, płeć itp.), oraz inne cechy charakteryzujące grupy docelowe (segmenty klientów).
  1. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest zgoda użytkownika na działania marketingowe (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) oraz prawnie uzasadniony interes administratora danych osobowych, polegający na przetwarzaniu danych w podanym celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  1. Administrator może kontaktować się z użytkownikiem telefonicznie lub elektronicznie w celu realizacji umowy. Podanie danych jest dobrowolne, jednak ich brak uniemożliwia realizację zamówienia.

XII. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH PODMIOTOM TRZECIM

  1. Administrator nie sprzedaje danych osobowych użytkowników osobom trzecim.
  1. Na żądanie ze strony uprawnionych organów lub instytucji, w tym organów lub instytucji państwowych, Administrator udostępni dane osobowe tymże organom lub instytucjom.
  1. Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych dostawcy oprogramowania, którym jest SHOPER SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą ul. Pawia 9, 31-154 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego KRS 0000395171; NIP 9452156998 oraz REGON: 121495203.
  1. W zależności od wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia lub zwrotu zakupionych towarów, przekażemy Twoje dane niezbędne w celu realizacji dostawy lub zwrotu towarów jednemu z podmiotów, z którymi współpracujemy w tym zakresie. W przypadku skorzystania z usługi geolokalizacji przy wyszukiwaniu stacjonarnych punktów dostawy, Twoje Dane osobowe zostaną przekazane także podmiotom świadczącym usługi lokalizacji.
  1. W zależności od wybranego przez Ciebie sposobu płatności za zakupione towary, przekażemy Twoje dane niezbędne do odbioru lub dokonania płatności jednemu z podmiotów, z którym współpracujemy w zakresie obsługi płatności.
  1. Możemy przekazać Twoje Dane osobowe również innym podmiotom, z którymi nawiążemy współpracę, w tym doradcom prawnym, podatkowym, a także świadczącym usługi księgowe, informatyczne, logistyczne oraz marketingowe.

XIII. PLIKI COOKIES

  1. Sklep nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Korzystając z odpowiednich opcji użytkownik przeglądarki, w każdej chwili może:
    • usunąć pliki cookies
    • blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.
  1. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    • dostosowania zawartości stron internetowych Sklepu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Sklepu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    •  tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Sklepu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    • utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    • marketingowych.
  1. W ramach Sklepu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu,
    • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa,
    • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu,
    • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika,
    • „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  1. Podstawą wykorzystywania plików cookies przez ADO jest zgoda użytkownika.
  1. Administrator zastrzega sobie także prawo do zapisywania logów serwera czyli adresu IP, daty i czasu, informacji o systemie i wykorzystywanej przeglądarce.

XIV. NARZĘDZIA ANALITYCZNE I REKLAMOWE WYKORZYSTUJACE PLIKI COOKIES

  1. Google Analytics
  • Informacje, jakie zbiera Google Analytics o użytkownikach, to np.: ile razy użytkownik odwiedza witrynę; które podstrony odwiedza; data pierwszej i ostatniej wizyty; czas trwania odwiedzin; strona, z które użytkownik odwiedził witrynę (źródło przyjścia); przeglądarka, której użytkownik używa; link, który został kliknięty; miejsce na świecie, z którego użytkownik uzyskuje dostęp, zanonimizowany (skrócony) adres IP, itp.
  • Google poszczególnym użytkownikom przypisuje własny identyfikator (tzw. Google ID) i gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z plików cookies z różnych stron internetowych. My – jako właściciel Strony Internetowej – możemy otrzymywać z Google raporty (statystyki) związane wyłącznie z ruchem na naszej Stronie Internetowej. Raporty te obejmują oczywiście wyłącznie osoby, które wyraziły na naszej Stronie Internetowej zgodę na rejestrowanie ich wizyt przez Google Analytics.
  1. Pliki cookies dostawcy oprogramowania Sklepu
  • Dostawca oprogramowania sklepu www.branco.pl - właściciel platformy shoper.pl - umieszcza pliki cookies na naszej Stronie w celu zbierania zbiorczych informacji o tym, jak klienci korzystają ze sklepów internetowych (otwierane podstrony i czas przebywania na nich, wyświetlane produkty, kliknięcia na stronie Sklepu, informacje analityczne dotyczące zakupów, np. współczynniki konwersji).
  • Dane te są wykorzystywane do tworzenia zbiorczych raportów dla właścicieli e-sklepów, zawierających ogólne (bez danych osobowych) informacje m.in. o tym, jakie produkty interesują klientów danego sklepu, w jakim okresie roku następuje wzmożony ruch lub sprzedaż w sklepach itp. Dzięki temu sprzedawcy (w tym my) mogą ulepszać swoje sklepy i optymalizować procesy sprzedaży.
  • Pełną informację na ten temat możesz przeczytać w Polityce cookies dla osób odwiedzających sklepy Shoper.
  1. Google Ads i inne narzędzia reklamowe Google
  • Google przechowuje dane zebrane z plików cookies umieszczonych na Twoim urządzeniu. Te informacje są zbierane z wszystkich stron, na których zezwoliłeś na używanie cookies do celów reklamowych przez Google, w tym również na naszej stronie internetowej. Google wykorzystuje te dane do wyświetlania reklam na innych stronach, które odwiedzasz. Pliki cookies pochodzące od Google zazwyczaj wygasają po 3 miesiącach.
  • Jako reklamodawca korzystający z usług Google, nie mamy dostępu do danych zapisanych w plikach cookies na Twoim urządzeniu. Możemy jednak kierować reklamy do określonych grup odbiorców na podstawie ogólnych kryteriów, np. osób, które odwiedziły naszą stronę internetową w ciągu ostatnich 7 dni. Dane te służą nam jedynie do celów statystycznych.
  • W ramach korzystania z Google Marketing Platform możemy również używać narzędzi do pomiaru skuteczności kampanii reklamowych, takich jak liczba kliknięć w reklamę w określonym czasie.
  • Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje pliki cookies do wyświetlania reklam oraz jak zarządzać swoimi ustawieniami dotyczącymi reklam, zapoznaj się z odpowiednimi informacjami na ich stronie.
  1. Piksel konwersji Meta (Facebook i Instagram)
  • Stosujemy tzw. „piksel konwersji” (piksel remarketingowy) Meta w celu zarządzania reklamami na portalach Facebook i Instagram.
  • Jeśli wyrazisz zgodę na stosowanie tego pliku cookies na naszej Stronie Internetowej, wówczas za pomocą tego narzędzia serwisy Meta Platforms uzyskują informację o tym, że odwiedziłeś naszą Stronę Internetową. Informacja ta zostaje przypisana do Twojego profilu w danym serwisie, jeśli go posiadasz. Jeśli nie jesteś użytkownikiem tych serwisów, wówczas informacje zostają przypisane do utworzonego dla Ciebie tzw. „Facebook ID”.
  • Dzięki temu możemy zlecać na portalu Facebook i Instagram reklamy do tych osób, które odwiedziły już naszą Stronę Internetową lub poszczególne jej podstrony (remarketing). Następnie otrzymujemy od firmy Meta Platforms jedynie dane statystyczne dotyczące skuteczności reklam (np. ile osób zobaczyło naszą reklamę, ile osób w nią kliknęło), bez odniesienia do konkretnych użytkowników.
  1. E-mail marketing
  • Do celów newslettera używamy narzędzia dostarczanego nam przez zewnętrzną firmę.
  • System do e-mail marketingu osadza na naszej Stronie pliki cookies służące do wyświetlania formularzy subskrypcji oraz do mierzenia skuteczności tych formularzy (współczynnik konwersji).